Povratak olovnog akumulatora

poruka: 50
|
čitano: 8.860
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Povratak olovnog akumulatora".
13 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

visoki tlak, automobili, sudari... hm, idealna kombinacija za oruzje

 
1 2 hvala 0
14 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

Umjesto da kao Tesla naprave LFP litij-ionsku 12 voltnu bateriju, oni mudruju s olovom. Svi Teslini modeli danas imaju takvu bateriju umjesti klasicnih olovno kiselinskih i dok god je automobil u upotrebi takva baterija nece otic. 

 
1 6 hvala 0
14 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

Malo, elegantno i sto je najvaznije, pouzdano i dugotrajno!

 
1 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
=XFX=PlayHard kaže...

Umjesto da kao Tesla naprave LFP litij-ionsku 12 voltnu bateriju, oni mudruju s olovom. Svi Teslini modeli danas imaju takvu bateriju umjesti klasicnih olovno kiselinskih i dok god je automobil u upotrebi takva baterija nece otic. 

" Litij je vrlo rijedak metal, mnogo rjeđi od olova, pa će povećanom potražnjom njegova cijena (vrtoglavo) rasti. "

Zato to istražuju, to je poanta.

14 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
mGT kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Umjesto da kao Tesla naprave LFP litij-ionsku 12 voltnu bateriju, oni mudruju s olovom. Svi Teslini modeli danas imaju takvu bateriju umjesti klasicnih olovno kiselinskih i dok god je automobil u upotrebi takva baterija nece otic. 

" Litij je vrlo rijedak metal, mnogo rjeđi od olova, pa će povećanom potražnjom njegova cijena (vrtoglavo) rasti. "

Zato to istražuju, to je poanta.

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

14 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Hej, mozete li privjeriti jedinice u clanku? 140kJ je 39Wh, ne kWh
 
1 0 hvala 1
15 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora

Također, ja ne bih koristio izraze tipa "dva i pol puta jeftinije" ili "duplo manji" itd.

Hey, it’s George… I’ve got nothing to say...
12 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
=XFX=PlayHard kaže...
mGT kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Umjesto da kao Tesla naprave LFP litij-ionsku 12 voltnu bateriju, oni mudruju s olovom. Svi Teslini modeli danas imaju takvu bateriju umjesti klasicnih olovno kiselinskih i dok god je automobil u upotrebi takva baterija nece otic. 

" Litij je vrlo rijedak metal, mnogo rjeđi od olova, pa će povećanom potražnjom njegova cijena (vrtoglavo) rasti. "

Zato to istražuju, to je poanta.

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

Ima i zlata posvuda, pa je skupo, nije ti baš analogija.

16 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Nije dosta da prosjecan EV tezi 2.5 tone, sad cemo imat aute od 10+ tona.
Those damn scientist people have been promising global warming for years now. But when I go outside it's still very cold. I want the global warming like they promised NOW! I hate being col
Moj PC  
5 3 hvala 2
8 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
=XFX=PlayHard kaže...

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

 I ti si popušio tu priču. Kaže ovako, Litija je 0,002% u zemljinoj kori. 

Ja rekoh
6 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Moram kupiti dvije Makita litijske baterije od 18V, 6Ah,
a sve mi žao dati 200 eura za samo dvije baterije.
Sad zamišljam kolike bi to baterije bile da su olovne, kao auto akumulatori... ne znam koji bi macan držao u jednoj ruci aku bušilicu 💪

A imaju i olovne baterije svojih primjena, npr. viličar je poželjan da bude težak, tako da ta teška baterija zamijeni klasični željezni uteg kod viličara i možda čak spusti cijenu viličara.
 
4 1 hvala 0
14 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
A da kupis neku staru i repariras, ili uzmes recimo Lidlovu 8Ah ima cak i na akciji sad 2 komada 120€ ako se ne varam... Znaju cak bit i po 30% popusta komad na lidl.de.... i jednostavno kupit prijelaz s lidla na Makitu....
VenAtoR#2231
15 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
ajimerej kaže...
Moram kupiti dvije Makita litijske baterije od 18V, 6Ah,
a sve mi žao dati 200 eura za samo dvije baterije.
Sad zamišljam kolike bi to baterije bile da su olovne, kao auto akumulatori... ne znam koji bi macan držao u jednoj ruci aku bušilicu 💪

A imaju i olovne baterije svojih primjena, npr. viličar je poželjan da bude težak, tako da ta teška baterija zamijeni klasični željezni uteg kod viličara i možda čak spusti cijenu viličara.

 pokušaj nabaviti od 24 V ili više od toga (gugl-šmugl i to), jasno makitine. što veći napon, dulje traju i pouzdanije su za električne alate. naravno, ako nije "zaključano" na 18 V. ja poludio s baterijama i nabavio običan strujnji/kabelski odvijač (hrv. šrafnciger) te se preporodio. i nije mi teško navlačiti produžni kabel koliko je to potrebno. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 10:31 (Ajar).
16 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

Možda je olovni 2.5 puta jeftiniji ali je i bar 2.5 puta teži, a litijski se i puno brže puni te manje gubi kapacitet zimi. Teško da će ovo zaživjeti u el. automobilima (osim ako ne bude izbora), ali moglo bi biti dobro za kućne solarne elektrane.

Amenoum
 
2 1 hvala 0
8 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

Meni se čini da nitko nije pročitao članak s razumijevanjem...

Pa ne budu to olovne saće ko u akumulatoru, nego tanki slojevi nečega od par mikrometara koji imaju u sebi olovo.

A kod svake baterije i kondenzatora je bitna efektivna površina, a ne volumen elektroda. 

Čim tanje elektrode tim bolje (naravno, brzo se naleti na fizikalna ograničenja, pa ne smiju biti ni pretanke, zbog snage, životnog vijeka i povećanja otpora).

I onaj najvažniji dio, u litijskog bateriji cca. 7% mase je litij, puno više pojedinačno nose bakar, aluminij, čelik, plastika (a bome i po cijeni).

U olovnom akumulatoru je 60% mase olovo, ali su to saće jako velike debljine (vjerovatno zato da ih ne progrize brzo), a ovi ako bi išli na drugačiju izvedbu elektrolita i ostalog, doslovno mogu raditi isto i kak se rade obične cilindrične litijske baterije, i onda masa olova postane nevažna.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 13:16 (fer-de-lance).
 
14 0 hvala 5
2 godine
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
=XFX=PlayHard kaže...

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

 

Feudalac kaže...

 I ti si popušio tu priču. Kaže ovako, Litija je 0,002% u zemljinoj kori. 

Olova (0.0013%) u zemljinoj kori ima manje nego litija (0.002%), litija ima relativno mnogo, problem je što se poput rijetkih zemalja nigdje ne nalazi mnogo već treba obraditi goleme količine materijala da bi se dobilo relativno malo.

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 14:08 (notloB).
5 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
notloB kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

 

Feudalac kaže...

 I ti si popušio tu priču. Kaže ovako, Litija je 0,002% u zemljinoj kori. 

Olova (0.0013%) u zemljinoj kori ima manje nego litija (0.002%), litija ima relativno mnogo, problem je što se poput rijetkih zemalja nigdje ne nalazi mnogo već treba obraditi goleme količine materijala da bi se dobilo relativno malo.

 

 

 Kritični elementi za litij-ionske baterije su :

 

Litij, Kobalt, grafit, Nikl, Mangan

 

Bitne su nalazišta sa komercijalno isplativim koncentracijama Litija, 

A to imaš u Australiji , Čile, Kina, itd.

 

Kobalt se rudari 40% u Republici Kongo. (Dječja radna snaga.)

 

 

A druga stvar je što jednom kad izrudariš olovo ono se reciklira 99%

Litij ne.

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 14:55 (gpd).
2 godine
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
gpd kaže...

 Kritični elementi za litij-ionske baterije su :

 

Litij, Kobalt, grafit, Nikl, Mangan

 

Bitne su nalazišta sa komercijalno isplativim koncentracijama Litija, 

A to imaš u Australiji , Čile, Kina, itd.

 

Kobalt se rudari 40% u Republici Kongo. (Djeca)

 

 

A druga stvar je što jednom kad izrudariš olovo ono se reciklira 99%

Litij ne.

 Zašto baš mene citiraš? Ispravljam tvrdnju da ga ima malo u usporedbi sa drugim elementima i ukazujem na najveći ekonomsko isplativi problem pri ekstrakciji, niti sam se osvrnuo na baterije niti na iskorištavanje dječje radne snage etc...

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 15:01 (notloB).
5 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
notloB kaže...
gpd kaže...

 Kritični elementi za litij-ionske baterije su :

 

Litij, Kobalt, grafit, Nikl, Mangan

 

Bitne su nalazišta sa komercijalno isplativim koncentracijama Litija, 

A to imaš u Australiji , Čile, Kina, itd.

 

Kobalt se rudari 40% u Republici Kongo. (Djeca)

 

 

A druga stvar je što jednom kad izrudariš olovo ono se reciklira 99%

Litij ne.

 Zašto baš mene citiraš? Ispravljam tvrdnju da ga ima malo u usporedbi sa drugim elementima i ukazujem na najveći problem pri ekstrakciji, niti sam se osvrnuo na baterije niti na iskorištavanje dječje radne snage etc...

 Zašto ne? Nije da te ispravljam, nego jer si cijeli thread citirao , pa se nadovezujem na cijeli thread.

6 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
0 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
gpd kaže...

 Zašto ne? Nije da te ispravljam, nego jer si cijeli thread citirao , pa se nadovezujem na cijeli thread.

 Zato jer nema veze s onim što sam napisao, citirao sam dvije poruke koje sam želio ispraviti a ne cijeli thread.

5 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
notloB kaže...
gpd kaže...

 Zašto ne? Nije da te ispravljam, nego jer si cijeli thread citirao , pa se nadovezujem na cijeli thread.

 Zato jer nema veze s onim što sam napisao, citirao sam dvije poruke koje sam želio ispraviti a ne cijeli thread.

 Nesporazum, ja sam htio citirati te tri poruke a ne posebno tebe. I sad bi to ispravio ali 

neznam kako se citira više ljudi od jednom.

 

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 15:37 (gpd).
2 godine
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora

Imaš pored svakog posta dugme višestruko citiraj, klikneš na njega pored svakog posta kojeg želiš citirati u jednom odgovoru, nakon toga klik na dugme višestruko citiraj u dnu stranice nakon svih postova... slika ispod

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 15:50 (notloB).
12 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
notloB kaže...

Imaš pored svakog posta dugme višestruko citiraj, klikneš na njega pored svakog posta kojeg želiš citirati u jednom odgovoru, nakon toga klik na dugme višestruko citiraj u dnu stranice nakon svih postova... slika ispod

 

 

 Hm... Na android tabletu nemam "Višestruko citiraj" na dnu (na kraju teme)...

Vidjet ću na kompu, kasnije...

Hvala, u svakom slučaju.

 

EDIT: Valjda se to pojavi ako uz poruke tapnem "Višestruko citiraj"...

Nisam ja ništa prčko.
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 15:57 (Spiridon).
5 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
notloB kaže...

Imaš pored svakog posta dugme višestruko citiraj, klikneš na njega pored svakog posta kojeg želiš citirati u jednom odgovoru, nakon toga klik na dugme višestruko citiraj u dnu stranice nakon svih postova... slika ispod

 

 

Nisam to znao, vidio sam taj gumb ali nisam znao da je to za višestruko citiranje.

8 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Ajar kaže...

 pokušaj nabaviti od 24 V ili više od toga (gugl-šmugl i to), jasno makitine. što veći napon, dulje traju i pouzdanije su za električne alate. naravno, ako nije "zaključano" na 18 V. ja poludio s baterijama i nabavio običan strujnji/kabelski odvijač (hrv. šrafnciger) te se preporodio. i nije mi teško navlačiti produžni kabel koliko je to potrebno. 

 Za kućne potrebe. 

 

Za profiće nema šanse. Cijeli dan šarafim knauf s jednom baterijom. Kad radim deking, koristim 2 ili 3 akice istovremeno, svaka sa svojim alatom. To bi bila šuma kablova...

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
notloB kaže...
gpd kaže...

 Zašto ne? Nije da te ispravljam, nego jer si cijeli thread citirao , pa se nadovezujem na cijeli thread.

 Zato jer nema veze s onim što sam napisao, citirao sam dvije poruke koje sam želio ispraviti a ne cijeli thread.

 Mene nisi ispravio, nisi ni imao što, samo si dodao da su još neki elementi rijetki. Ako nas zanimaju litijeve baterije, nemojmo se praviti blesavi da nam je samo tako dostupan htio sam reći, na to si se korektno nadovezao.

Ja rekoh
14 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
gpd kaže...
notloB kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

 

Feudalac kaže...

 I ti si popušio tu priču. Kaže ovako, Litija je 0,002% u zemljinoj kori. 

Olova (0.0013%) u zemljinoj kori ima manje nego litija (0.002%), litija ima relativno mnogo, problem je što se poput rijetkih zemalja nigdje ne nalazi mnogo već treba obraditi goleme količine materijala da bi se dobilo relativno malo.

 

 

 Kritični elementi za litij-ionske baterije su :

 

Litij, Kobalt, grafit, Nikl, Mangan

 

Bitne su nalazišta sa komercijalno isplativim koncentracijama Litija, 

A to imaš u Australiji , Čile, Kina, itd.

 

Kobalt se rudari 40% u Republici Kongo. (Dječja radna snaga.)

 

 

A druga stvar je što jednom kad izrudariš olovo ono se reciklira 99%

Litij ne.

 

LFP baterije ne sadrže kobalt, tako da ti ta prica ne drzi vodu. Sto je najbolje, vise od 60% elektricnih automobila na trzistu danas sadrzi LFP baterije, a i NMC ga koriste u vrlo malim kolicinama. 

14 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
gpd kaže...
notloB kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

 

Feudalac kaže...

 I ti si popušio tu priču. Kaže ovako, Litija je 0,002% u zemljinoj kori. 

Olova (0.0013%) u zemljinoj kori ima manje nego litija (0.002%), litija ima relativno mnogo, problem je što se poput rijetkih zemalja nigdje ne nalazi mnogo već treba obraditi goleme količine materijala da bi se dobilo relativno malo.

 

 

 Kritični elementi za litij-ionske baterije su :

 

Litij, Kobalt, grafit, Nikl, Mangan

 

Bitne su nalazišta sa komercijalno isplativim koncentracijama Litija, 

A to imaš u Australiji , Čile, Kina, itd.

 

Kobalt se rudari 40% u Republici Kongo. (Dječja radna snaga.)

 

 

A druga stvar je što jednom kad izrudariš olovo ono se reciklira 99%

Litij ne.

 Uf koliko gluposti napisanih, ne stigne to covjek sve ni popratiti. Zaboravio sam u prethodnom odgovoru napisati da se litij moze reciklirati neogranicen broj puta bez da izgubi kvalitetu i cistocu. To je na kraju krajeva metal, kao i svaki drugi metal opet ga mozes na kraju zivotnog ciklusa upotrijebiti u novoj bateriji. 

 

Zanimljivo je da Europa, SAD i Kina imaju ogromna postrojenja za reciklazu litij-ionskih baterija koja uglavnom stoje prazna jer je zivotni ciklus tih baterija znatno duzi nego sto se prethodno predvidjalo. LFP baterije su taj ciklus digle na sasvim neki drugi nivo, tako da ce se reciklazne kompanije nacekati prije nego prvi primjerci uopce dodju na reciklazu.

16 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
=XFX=PlayHard kaže...
gpd kaže...
notloB kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

 

Feudalac kaže...

 I ti si popušio tu priču. Kaže ovako, Litija je 0,002% u zemljinoj kori. 

Olova (0.0013%) u zemljinoj kori ima manje nego litija (0.002%), litija ima relativno mnogo, problem je što se poput rijetkih zemalja nigdje ne nalazi mnogo već treba obraditi goleme količine materijala da bi se dobilo relativno malo.

 

 

 Kritični elementi za litij-ionske baterije su :

 

Litij, Kobalt, grafit, Nikl, Mangan

 

Bitne su nalazišta sa komercijalno isplativim koncentracijama Litija, 

A to imaš u Australiji , Čile, Kina, itd.

 

Kobalt se rudari 40% u Republici Kongo. (Dječja radna snaga.)

 

 

A druga stvar je što jednom kad izrudariš olovo ono se reciklira 99%

Litij ne.

 Uf koliko gluposti napisanih, ne stigne to covjek sve ni popratiti. Zaboravio sam u prethodnom odgovoru napisati da se litij moze reciklirati neogranicen broj puta bez da izgubi kvalitetu i cistocu. To je na kraju krajeva metal, kao i svaki drugi metal opet ga mozes na kraju zivotnog ciklusa upotrijebiti u novoj bateriji. 

 

Zanimljivo je da Europa, SAD i Kina imaju ogromna postrojenja za reciklazu litij-ionskih baterija koja uglavnom stoje prazna jer je zivotni ciklus tih baterija znatno duzi nego sto se prethodno predvidjalo. LFP baterije su taj ciklus digle na sasvim neki drugi nivo, tako da ce se reciklazne kompanije nacekati prije nego prvi primjerci uopce dodju na reciklazu.

 I ne samo da se litij može reciklirati, već recikliran je i bolje kvalitete za baterije.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice